PAY-PLAZA

Az online bankkártyás fizetés terjedése Magyarországon

Az online bankkártyás fizetés terjedése Magyarországon

Érdemes ma Magyarországon az online bankkártyás fizetést beépíteni weboldalunkba, webáruházunkba?

Ezt a kérdést tettem fel én is magamnak, mert bár marketingesként tudok a semmiről ódákat zengeni, mégis utalom, ha nem tényeken alapulnak a szövegeim. Nem könnyen ugyan, de ráleltem az MNB hivatalos 2009-től 2011 első félévéig tartó hivatalos kimutatásaira, melyeket ha már összegyűjtöttem, megosztok minden bankkártyás fizetésben gondolkodóval.

Bejegyzés további részének elolvasása »

Optimalizálás 1. – Konverziós arány

Optimalizálás 1. – Konverziós arány

Online fizetési rendszer szolgáltatóként Partnereinkkel közös érdekünk, hogy minél több, minél nagyobb értékű vásárlás történjen oldalaikon.

Mindezek mellett a VoxPay-t üzemeltető Voxinfo Kft saját online kereskedelmi oldalakkal is rendelkezik, melyek fejlesztése során – az elmúlt csaknem 10 évben – számos tapasztalatot halmozott fel.

Miért ne osztanánk meg ezeket a tapasztalatokat Partnereinkkel?
Mostantól egy cikksorozat keretében sorra vesszük azokat az eszközöket,  melyekkel egyszerűen, akár pénz befektetése nélkül is növelhető a vásárlások száma!

Bejegyzés további részének elolvasása »

A fizetési rendszer integrálás buktatói

A fizetési rendszer integrálás buktatói

A VoxPay online fizetési megoldásai gyorsan és egyszerűen illeszthetők a már meglévő vagy egyedi fejlesztésű rendszerekhez. Ennek ellenére vannak visszatérő problémák, melyekre érdemes még a szerződéskötés előtt felkészülni, hogy a fizetési rendszert Partnerünk határidőre illeszteni tudja saját weboldalához.

Milyen nehézségek merülhetnek fel?
Milyen programozási tudás szükséges?
Kell tesztelni is?

Ezeket a jogos kérdéseket válaszoljuk meg mindenki számára érthető módon!
Bejegyzés további részének elolvasása »

Mobil PayPlaza az univerzális mobil fizetőszköz

A Smartmobil ’11 konferencián mutatja be, a nemzetközi mezőyben is figyelemre méltó, új generációs mobil fizetési megoldását a Voxinfo Kft. A Mobil PayPlaza egyetlen mobil alkalmazásban, választhatóan kínál többféle biztonságos és kényelmes mobil, webes és eladáshelyi fizetési lehetőéget.

Az elmúlt évben rendkívül megnőt az igény az okostelefonokkal történőfizetés iránt. Ezek a készülékek alkalmasak rá, hogy egyetlen eszközben egyesítsék az eladás, a vásárlás és a fizetés helyét. Míg az online árusított termékek (leginkább a játékok) és szolgáltatások köre egyre bőül, a fizetési megoldások csak lassabban követik ezt. Különösen érvényes ez okostelefonok piacán legdinamikusabban fejlőőAndroid platformra.

A most piacra kerülő Mobil PayPlaza  (mPayPlaza):

  • egyetlen alkalmazásba integrálja a legnépszerűb fizetési módokat, az emelt díjas SMS-t, a bankkártyás fizetést, a mobil vásárlást és a leginkább a PayPalhoz hasonlítható DirektPayPlaza fizetést – (a fizetési módok sokszínűége tetszőeges vásárlói igény kiszolgálását célozza),
  • a hazai bankokkal és mobilszolgáltatókkal együttműödve kínálja szolgáltatásait,
  • külföldi versenytársaival ellentétben a forintban való fizetést és elszámolást is támogatja

Az mPayPlaza használatához nem szükséges előetes szerzőéskötés, vagy regisztráció – a mobil fizetésre felkészített telefonos alkalmazásokban, vagy weboldalakon egyetlen kattintással elintézhetőa fizetés. A fizetési procedúra leegyszerűítése, minimalizálása nemcsak a vevőés az eladó idejét kíméli, de pszichológiai gátakat is ledönt. (Az elmúlt években bebizonyosodott, hogy sok vásárlót riasztanak el a bonyolult, nehezen átlátható, illetve biztonsági aggályokat felvetőfizetési folyamatok.)

Az mPayPlaza jelenlegi formájában olyan Android mobil platformon műödőapp (kisalkalmazás), ami más mobil appokhoz (játék, kereskedelem, szolgáltatás) kapcsolódva nyújt rugalmas mobil fizetési lehetőéget, de webes szolgáltatások gyors, biztonságos kielégítésére, vagy “valós” termékek, szolgáltatások (menetjegy, belépő italautomata, parkolás) vásárlására is kiválóan alkalmas .

A most a piacra kerülőapp után hamarosan elérhetőé válik az mPP többi platformon ( iPhone, iPad, Windows Mobile 7), valamint  HTML5 változata is, amely vélhetőn platform független fizetési módot megoldást nyújt HTML5 alkalmazások számára.

A Mobil PayPlaza nem előmény nélküli. Az online fizetési megoldásokban több, mint 10 év tapasztalattal rendelkező piacvezetőVoxinfo Kft évek óta sikerrel forgalmazza az mPayPlaza “időebb testvérét” az ötféle internetes fizetési módot integráló webes PayPlazat.<

A Mobil PayPlaza az Android Marketben ingyenesen letölthető.

Részletek a Mobil PayPlaza rendszerről…


Vajon hajlandók fizetni a felhasználók?

Ezt kérdezi az Ernst & Young pénzügyi tanácsadó cég is ("Will consumer pay?) nemrég megjelentetett tanulmányában. A szakértői anyag szerint mindenképpen a mikrofizetés az az eszköz, ami meghatározó lesz a következő évek online kereskedelmében, különösen  a globális média- és szórakoztatóiparban.

Az E&Y szakemberei 12 ország felhasználóinak nyilvánosan elérhető adatait elemezve úgy látják, hogy  Nagy Britannia, Franciaország, Japán és az Egyesült Államok lehetnek azok az országok, ahol a leghamarabb elterjedhet a mikrofizetés

 
Az online tartalmak vásárlásakor a  leghatékonyabb fizetési módokat keresve a tanácsadó cég emberei úgy találták, hogy a mikrofizetés legjobb választható stratégia, ugyanakkor nem létezik egyetlen, mindenkinek megfelelő, minden helyzetben alkalmazható megoldás.
 
A vizsgálat ideje alatt a megfigyelt 12 országban a felhasználók  54 százaléka fogyasztott ingyenes tartalmakat, ez az arány azonban országonként jelentősen eltért. (A legnagyobb arányt  - 70% – Dél-Koreában mértek.)

A tranzakció-alapú online aktivitás (e-kereskedelem, internetes bankolás) a vizsgált országokban átlagosan 35% alatt maradt. A legmagasabb értéket itt Japánban mérték (59%), a legalacsonyabbat Indiában és Oroszországban (7%)

 
Bár napjainkban a hirdetésekkel finanszírozott tartalomszolgáltatás a legelterjedtebb, a média- és szórakoztatóipari cégek többsége szeretne áttérni a fizetős platformok használatára. Ebben meghatározó szerepe van a mikrofizetésnek. Ahhoz azonban hogy az működjön is nagyon fontos, hogy az alkalmazott megoldások illeszkedjenek az adott piacon kialakult pénzköltési szokásokhoz.

Social shopping

közösségi vásárlás ma az internet egyik legnagyobb slágere. Az e-kereskedelem és a közösségi média összekapcsolása viszonylag új dolog, ugyanakkor a szervezett vásárlói csoportok számára nyújtott speciális kedvezmény sokkal régebbi találmány, mint gondolnánk. 

Az Egyesült Államokban már a XIX. században létrejött az úgynevezett U.S. Grange movement, aminek köszönhetően a csoportosan fellépő farmerek jobb árat érhettek el, mint az egyéni vásárlók. 

A korai internet éveiben rengeteg online vásárlói közösség alakult, többségüket azonban elsodorta a Dotcom-válság.

A közösségi vásárlás meglepő módon Kínában kelt új életre, ahol 2004-től sorra jelentek meg az új internetes közösségek. 

A közösségi vásárlás mai sztárja természetesen a Groupon. A tagok naponta kapnak e-mailben ajánlatot a nagyon kedvező áru szolgáltatásokról, termékekről. Ha összegyűlik az ajánlatban megjelölt számú vásárló, megkapják a megajánlott kedvezményes árat. 

A Groupon modell tulajdonképpen igen egyszerű, ezért könnyen másolható. Ennek köszönhetően nemcsak a Groupon, hanem a nagyobb klónok is nemzetközi hálózatot tudtak létrehozni. A klónok egy része kifejezetten arra játszik, hogy megvásárolja őket a Groupon. (Idehaza a 2010. őszén indult Bónusz Brigád a legsikeresebb klón.)

A Groupon sikerességét jelzi, hogy rendszeresen felröppennek pletykák esetleges felvásárlásáról. Míg korábban általában a Yahoot emlegették lehetséges vevőként, a napokban a Google neve merült felhasonló kontextusban.

A Google butikja

Úgy tűnik,  hogy a Google nem csak minket lepett meg, azzal, hogy Boutiques.com címmel új szolgáltatást indított.

A Boutiques.com sajátosan keveri a az online katalógus, a webshop és a közösségi média elemeit. A virtuális áruházban tervezők, celebritások, bloggerek, vagy trendek szerint csoportosítva turkálhatunk az áruk közt, de választhatjuk a legnépszerűbb, a legújabba bekerült termékeket is.

Google butik

Talán említeni is felesleges, hogy az egyes butikokat követni, másoknak ajánlani is lehet, az egyes termékek mellett pedig kifejezhetjük rajongásunkat, vagy gyűlöletünket (love/hate) is.

Természetesen lehetőség van arra is, hogy az adott árukészletből és eszköztárból magunk is összeállítsuk butikunkat. A 6 lépcsőből álló boltépítés némi energiát igényel, utána viszont akár a legismertebb ruhatervezők boltjaival versenyezhetünk. Sajnos a játék itt véget is ér, annak jelét nem látjuk, hogy az önjelölt butik-tulajdonosok a bevételből is részesedét kapnának.

Próba-szerencse (TriplePay)

Aki szokott az internetről (legálisan) szoftvereket letölteni, jól ismerheti a Freemium modellt. Ennek lényege, hogy az alapszoftver ingyenes, a többet tudó, illetve a tökéletes változatért ("standard", "premium" stb.) viszont fizetni kell. Ha az ingyenes szoftver jó, használható, de értékes funkciók hiányoznak belőle, az árazás pedig ügyes, az ingyenes felhasználók egy része hatékonyan konvertálható valódi (fizetős) vásárlóvá. 

Eddig az elmélet. A gyakorlat viszont azt mutatja, hogy az érdeklődők legnagyobb része leragad az ingyenes terméknél. Sőt, egyes esetekben az ingyenes kínálat a potenciális vásárlókat is eltéríti. (Ez az úgynevezett kannibalizáció, amikor a cég ingyenes terméke felzabálja a fizetőst.)

Erre a problémára jó megoldást és érdekes fizetési modellt kínál a TriplePay. A fizetős szoftvereket, virtuális javak (játékok fizetős holmijai), a fizetős közösségi alkalmazások, online termékek (letölthető újságok, filmek) mind jól beilleszthetők a TriplePay hárma játékába:
  1. A vásárló ingyen hozzájut kiválasztott fizetős (standard, premium) szoftverhez, játék kiegészítőhöz, feltéve ha
     
  2. vásárol a felajánlott fizetős áruk, szolgáltatások valamelyikéből.
     
  3. Természetesen az ingyen megkapott termék árát nem a megvásárolt áruba építik be. A pénzes árut kínáló cégek a TriplePay oldalain saját magukat és termékeiket reklámozzák. A TriplePay ezekből a reklámbevételekből fizetik ki az ajándék termékek árát.

Mindenki jól jár: a vevő ingyen termékhez jut, az ajándék termékek eladói javítják konverziójukat, a TriplePay sem dolgozik ingyen. Sikerült feltalálni az örökmozgót?

Hogyan történik az online banki fizetés? (GY.I.K. / 4)

Az online banki fizetés  internetes tartalmak és szolgáltatások azonnali megvásárlását teszi lehetővé. Ezt a megoldást alkalmazva vásárlói, ügyfelei akkor is biztonságosan, kényelmesen fizethetnek, ha ugyan van bankszámlájuk, de nem rendelkeznek internetes vásárlásra alkalmas bankkártyával.

Az online banki fizetés előnye, hogy a  vásárló saját számlavezető bankjának weblapján, a megszokott erősen védett és biztonságos elektronikus banki,  környezetben fizethet  – az autorizáció és a számla megterhelése a bank oldalán történik.

Kapcsolódó linkek:

Online banki fizetls a VoxPay használatával
PayPlaza online banki átutalás

Jelentés a hazai elektronikus kereskedelemről

A KutatóCentrum az előző évekhez hasonlóan az idén is elkészítette a hazai online kereskedelem állapotát felmérő E-Shopping Report című jelentését.

Az E-Shopping Report szerint a hazai internetezők aránya már elérte a 62 százalékot,  a 18-24 évesek 72 százaléka pedig napi szinten lóg a weben.

A felhasználók számának növekedése ellenére az online vásárlási kedv tavalyhoz képest csak minimális mértékben nőtt, ami jórészt a  gazdasági válság hatásának tudható be. Az elmúlt egy évben az aktív netezők 48%-a rendelt legalább egyszer a világhálón, de további 33% próbálta már ki korábban az e-vásárlást.

Az előző évi adatokhoz hasonlóan – a szolgáltatásokat nem számítva – a legtöbben idén is elektronikai cikket, könyvet, CD/DVD-t vásároltak az interneten keresztül. (A globális trend ettől eltérő – hagyományosan a könyvek és a ruházati cikkek vezetik az eladásokat.

Elektronikus kereskedelem statisztika

Feljövőben van az online szállásfoglalás: a KutatóCentrum adatai szerint a  következő 12 hónapban online tranzakciót tervezők ugyanis az elektronikai cikkek és könyvek beszerzése mellett leginkább a szállásfoglalást (37%) intéznék online.

A számos előny ellenére még mindig sokan nem rendelnek a világhálóról: őket leginkább az tartotta vissza, hogy nem tudják személyesen megvizsgálni a termékeket. A nem-vásárlók 40 százaléka egyszerűen fél megadni a kártyaszámát. Ennek megfelelően a webes boltok egyik legfontosabb feladata a bizalom kiépítése, illetve megerősítése lehet, amiben segíthetnek a különböző garanciavállalások, vagy a fogyasztói vélemények és értékelések megjelenítése az oldalon. A vásárlási hajlandóság növelésében kiemelt szerepe van annak is, hogy milyen fizetési módokat tesznek elérhetővé az e-kereskedők.

A KutatóCentrum jelentése megerősíti az online fizetési megoldásokra szakosodott VoXinfo tapasztalatait: a megfelelő fizetési mód megválasztása, a többféle fizetési lehetőség felajánlása elengedhetetlen ahhoz, hogy egy oldal látogatóiból vásárlók váljanak.

© 2011 - Voxinfo Kft - Az online fizetés szolgáltató.